Com saps, en el
marc de la Reforma d’Administració i Gestió de la UB (RAG), el Consell de
Govern del 15 de febrer va aprovar els 3 primers Plans d’Ordenació (PO), Dret, Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, i Mundet (el detall de la proposta la podeu veure a l’annex dels PO, i altra informació
facilitada per la UB en la pàgina “estructures PAS” del blog de CCOO-UB). Resta pendent
de conèixer la resta de Centres i Àrees Transversals (de PAS-F i de PAS-L) i la
previsió que informa la UB és de tenir-ho tot enllestit al juliol, i procedir a
la implementació a partir del curs 2016-17.
Tot i que valorem que hi ha
aspectes positius en els PO aprovats (encara que insuficients, hi ha increment
de nivells, s’han fet reunions per Centres amb personal afectat, s’ha facilitat
a representants sindicals molta més informació que la que hi havia fa uns mesos
i, especialment, el compromís de manteniment de plantilla, fixos i interins),
encara hi ha molts aspectes que negociar i concretar per escrit. Així mateix
cal conèixer la totalitat dels PO per tenir una visió global del conjunt de
modificacions de la RAG.
CCOO-UB considerem molt
important negociar i concretar el procés de la implementació de les “Reformes”,
i establir un calendari d’actuacions. En aquests moments hi ha molta inquietud
per la manca de concreció de les funcions a desenvolupar i sobre el procediment
d’implementació. Això últim és de la màxima urgència aclarir-ho atès que
la reestructuració aprovada per la UB respecte dels Departament pot donar
llocs a situacions conflictives entre el PAS i el PDI.
Des de CCOO-UB us detallem a
continuació diferents comentaris i exigències sobre l’aprovació i implementació
del PO.
Transparència de informació
- CCOO-UB hem demanat que la UB publiqui tota la informació (estructures,
descripció de fitxes, etc) per tal de què el personal pugui opinar-hi. Així
mateix pensem que és important que tots
els treballadors i treballadores participin, aportant els seus coneixements
i experiència per definir els processos i les tasques, per tant cal que es
treballi en Comissions de personal afectat, no només ser informats. Si hem de
parlar de canvis organitzatius, no es pot fer sense comptar amb tot el PAS.
Manteniment de la Plantilla
- Es manté el personal fix i interí. El compromís consta per escrit en els
documents i alhora disposem dels llistats de personal actual de cada PO aprovat
per poder fer el seguiment.
Model d’estructures i Mapa de llocs de
treballs
- Hi ha un model d’Estructures dels Centres que s’utilitza per a la
realització de les diferents propostes dels PO. L’aplicació d’aquest Model
també suposa un increment del nivells intermedis, si be manté el nivell 17 i
incrementa al 27 el nivell del lloc “Administrador/a”, en contra del criteri
dels representants sindicals.
- CCOO-UB demanem que els Mapes de llocs de treball siguin negociats amb el
Comitè d’Empresa de PAS (els llocs de PAS-L) i amb la Junta de PAS (els llocs
de PAS-F), i no estem d’acord en què s’ampliï el ventall retributiu entre els
llocs “superiors i inferiors”, per tant un increment dels llocs
d’Administrador/a hauria d’implicar la revisió dels llocs inferiors.
D’altra banda el
nivell 27 “tècnic A1” implica que no podran accedir-hi personal “gestió A2”, la
qual cosa és incoherent amb el fet de què actualment gairebé la meitat
d’Administradores són d’aquest subgrup.
- També ens oposem a que no sigui valorada la especificitat de requisits
entre llocs idèntics, com ara l’exigència del coneixement de l’anglès en alguns
dels llocs de “gestor tècnic”
Efectes de la modificació en els llocs de
treball de PAS-F
- Es creen noves unitats (Of. Graus, Of. Masters i Of. Suport
Departamental) i noves figures de llocs de treball de PAS-F (gestor tècnic)
- Les Secretaries d’Estudiants i Docència (SED) passen a ser USAD (Unitat
de Suport Alumnat i Docència), una per Facultat, i d’aquesta depenen les
Oficines de Graus i les Oficines de Masters
- Les Oficines de Graus i les de Masters es crearan per “campus” o Centre
i, en alguns casos poden dependre de dos caps d’USAD (cas de Mundet)
- Les Oficines Suport Departamental agruparan el suport dels diferents
departaments. Sembla que hi haurà una ORD per cada Facultat.
- Es “fusionen” Administracions i unitats existents actualment
Funcions i dotacions de plantilla
- Cal una major claredat en explicació de les tasques i funcions (per
exemple, on es farà el registre general?)
- Cal saber amb quins criteris es realitza la proposta de llocs de treball amb
horari de tarda
- Cal veure la proposta que Escola de Doctorat, sembla que a l’abril, i com
afecta a les Oficines de Màsters
- Cal veure quina proposta ens fan per resoldre les problemàtiques de
personal FBG que fa tasques de personal de la UB
Implementació
- La proposta actual de la UB ja no planteja fer adscripcions provisionals,
però està tot per negociar. Ara es proposa, en el cas del PAS-F, fer-ho per
fases, començant pels nivells superiors i continuar cap avall, d’aquesta manera
pots incloure al concurs els “buits” produïts per la gent que guanyi places, i
alhora aquesta ja no cal que concursin novament, per tant hi haurà menys concursants
en la següent fase
- Cal concretar quins casos no anirien a concurs per tenir “identitat
funcional”
- Cal valorar també la proposta de la UB de fer una mena de concurset
restringit entre “llocs iguals” en els casos que hi hagi més places “antigues” que
“noves”
- Cal garantir que es respectaran els “torns horaris” (matí o tarda)
actuals del personal.
- La UB accepta que els efectes econòmic i administratius seran els
mateixos (és a dir, “si no es paga, no s’implementen noves tasques”, i no es
farà la implementació fins que estigui tot). Tanmateix no hi ha un calendari
concret i, com expliquem més amunt, hi ha molta inquietud per la manca de concreció de
les funcions a desenvolupar i sobre el procediment d’implementació.
- Cal negociar un
pla de formació per a les necessitats que es derivin per ocupar els nous llocs
de treball.
CCOO-UB
considerem que el PAS no està disposat a
continuar assumint tasques, i augmentant la càrrega de treball, sense el
reconeixement i valoració necessàries. En aquest sentit hem demanat a la UB
que informi a tot el personal (PAS i PDI), que sense implementació, i efectes
econòmics, no hi haurà tampoc l’aplicació dels PO.
Clàusules “d’actualització”
- Demanem, quan estigui aprovats tots els PO, la revisió global de tota la
RAG per veure la coherència i, si cal, fer les adaptacions adients a tots els
PO aprovats anteriorment
- Cal fer una valoració de la implementació i dotació de personal al cap
d’un temps, per exemple als 6 mesos
En conclusió, veieu que hi ha
encara molts temes a negociar i esperem que en els propers mesos tot es vagi
concretant i tancant en positiu, però avui encara hi ha massa incògnites i
temes a negociar per poder fer una valoració global.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada