Amb la RLT aprovada al 2012, i publicada al 2013, es va procedir a
“funcionaritzar” per la UB tota una sèrie de llocs de
treball (fonamentalment, que no exclusivament, els llocs corresponents a
personal auxiliar de serveis i personal tècnic especialitzat de biblioteques).
Tanmateix també es va establir als Acords Addicionals de la RLT, la possibilitat de consultar als col·lectius afectats sobre el règim
jurídic definitiu d’aquest llocs de treball, és a dir, si han d’ésser de
funcionaris o de laborals (punt 6.3.3 dels Acords).
“6.3.3 En cas que la majoria del
personal de la categoria d’auxiliar de serveis consideri necessari
ésser específicament consultat sobre la catalogació de funcionaris dels
seus llocs, es farà la consulta de
la forma que acordin els representants del PAS i la gerència. Un
resultat absolutament contrari a aquesta
qualificació determinarà el retorn d’aquests llocs a l’actual catalogació de laborals. Es seguirà el mateix procés en
el cas d’auxiliars de biblioteques.”
Lògicament aquesta decisió s’ha de prendre abans de posar en marxa cap
procés de funcionarització.
Desprès de dos anys la UB encara no ha
resolt la situació, la qual cosa està provocant una gran incertesa i
alhora causa greu problemes de provisió de llocs de treball, ja sigui de manera
definitiva o de manera provisional. Tanmateix, en el marc del “Grup de
funcionarització” creat per la Comissió Paritària de la RLT, la UB ha fet una “proposta” (Informe i estudi de retribucions) que contempla una suposada “carrera professional”.
Davant de la situació de paràlisi de la situació, des de
CCOO-UB fem les següents consideracions:
- La
carrera professional que presenta la UB per al personal que es
funcionaritzi es limita a què per promocionar s’hagin de realitzar d’altres
oposicions, però això en realitat tal com està plantejat pot suposar una gran estafa al donar la
“il·lusió visual” de que tot el que tingui titulació podrà promocionar. Res
més lluny de la realitat, especialment si es te en conte que hi ha actualment
més de 130 PAS auxiliar administratiu esperant fa anys poder promocionar.
- CCOO
considerem que és imprescindible que la proposta que finalment es porti
endavant contempli una concreció de carrera
professional dins del l’àmbit dels Punts d’Informació i Logística, amb
independència de què la decisió final sigui funcionaritzar-se o laboralitzar-se
(veure proposta més avall)
- Cal
concretar amb la UB els termes de la consulta prevista al punt 6.3.3 dels
Acords i que es realitzi abans de vacances. Si la UB es nega a realitzar-la, o
dóna llargues, considerem que hem de fer igualment la consulta, conjuntament
entre Comitè PAS laboral i Junta de PAS funcionari, i pressionar a la UB perquè
accepti el resultat.
Proposta de CCOO a negociar pel que fa al col·lectiu d’auxiliars de serveis
- Estructura dels “Punts d’informació i logística”
Lloc de treball
|
Règim laboral
|
Règim funcionari
|
Nombre
|
Aux. Serveis
Aux. Serveis*
Tècnic informació (NOVA)
Tècnic audiovisual
(actualment és laboral)
Tècnic suport logístic
Tècnic logístic
|
G4
(CLT Q)
G4
(CLT P)
G3
G3
G3
G2
|
C2 nivell 14
C2 nivell 16
C2/C1 nivell 18**
C2/C1 nivell 18**
C2/C1 nivell 18**
A2/C1 nivell 22**
|
1 per Centre i torn: aprox. 30
1 per Centre i torn: aprox. 30
1per Administració: aprox.12
1per Administració: aprox.12
|
*negociar
amb la Universitat una formació especifica dels Punts d’Informació que millori
la qualitat i la millora del servei.
** en el cas de règim de
funcionari els llocs de treball C2/C1 entren en concurs de provisió de llocs en
competència conjuntament amb auxiliars administratius (C2) i administratius
(C1). El canvi a Escala C1 només és possible legalment per oposició.
En el cas dels llocs de
treball A2/C1 la provisió de llocs és només per administratiu o gestió. L’accés
a aquestes escales es fa per oposició.
És molt important valorar totes aquests consideracions abans de prendre la
decisió de funcionaritzar o laboralitzar els corresponents llocs de treball.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada