dijous, 28 d’abril del 2016

Política irracional per al Professorat de la UB

Davant els darrers esdeveniments que afecten al futur del Professorat de la Universitat, CCOO vol expressar la seva solidaritat i suport a les accions que està duent a terme el Comitè d’Empresa PDI-L.

Des de CCOO volem denunciar l’arbitrarietat amb la que està actuant la nostra Institució a l’hora de determinar la dotació de places de professorat laboral. Aquesta situació es podria haver evitat si des del Vicerectorat s’hagués negociat el Pla d’Estabilització que ha estat reivindicat des de l’inici de la Legislatura per CCOO i recolzat totalment per la resta de sindicats que composen el Comitè d’Empresa PDI-L. Recordem al Vicerector que sempre ha estat una reivindicació i que inclús es van fer reunions amb l’actual coordinador de CCOO del PDI-L a Catalunya, en aquest sentit.

Instem de nou a les negociacions per dotar a la UB d’aquest Pla d’Estabilització que permetrà que el procés de dotació de places sigui totalment transparent, objectiu i democràtic. A la vegada, recordem que cal negociar també una RLT pel PDI i que aquesta no es pot supeditar al procés de nova estructuració de la UB.

Volem felicitar i agrair a tots aquells companys i companyes que han recolzat activament les actuacions dels representants del treballadors i que s’estan erigint en portaveus de les seves reivindicacions i defensors dels seus drets laborals. Vosaltres sou la nostra força!

Animen a tots els treballadors i treballadores a unir-se a la lluita. Avui són uns, demà uns altres, però si no us aixequeu finalment trucaran a la vostra porta!


No volem ni podem acceptar que ens enfrontin ni fomentin el canibalisme acadèmic: les condicions de treball, estabilització i promoció són qüestions col·lectives que marquen el futur de la universitat.

diumenge, 24 d’abril del 2016

Acords de Jornada i Horari del PAS-F


L’Assemblea de PAS-F va aprovar dimecres passat la proposta d’acord sobre Jornada i Horari. Així mateix va acordar que es realitzés una votació “on line” entre el col·lectiu. Aquesta votació es realitzarà al llarg de tot el dilluns 25 d’abril.

Després de molt de temps d’aparences de negociacions, per les continues interrupcions en el procés per par de la UB, a partir de gener de 2016 per fi les negociacions es van desbloquejar, i finalment la Junta de PAS ha pogut assolir una proposta d’Acord de Jornada i Horari (també ho signen els Sindicats de la Junta per donar un reforçament jurídic, atès la manca de Mesa negociadora de PAS-F, prevista a l’EBEP) que substitueixin als actuals acords referents a l'horari del P.A.S. Funcionari.
  
Els nous Acords permeten que el PAS funcionari pugui realitzar la jornada continuada, de manera voluntària i amb flexibilitat, i fins i tot depenen del que consideri individualment cadascú setmanalment, això sí, garantint que el servei quedi cobert

Des de CCOO-UB valorem positivament l’acord assolit i en volem destacar alguns dels aspectes més rellevants que s’ha aconseguit:

·         Es pot realitzar jornada continuada, atès que ja no es obligatori treballar una tarda (pels torns de matí), o un matí (pels torns de tarda)
·         S’amplien els marges de flexibilitat
·         S’amplia el saldo acumulat que pots arrossegar fins a 5 hores, de més o de menys
·         S’introdueix la pausa en les jornades reduïdes
·         Si has de fer una tarda/matí, es passa de 2,5h a 1h el temps mínim a treballar
·         S’introdueix 30 minuts de flexibilitat addicionals per a familiars dependents
·         Es crea una Comissió paritària pel seguiment i revisió de l’Acord

Per visualitzar millor el canvi que suposa aquest Acord respecte de la situació actual, pots veure el document de l’Acord amb la comparativa de la situació actual (amb color blau hi figuren els canvis respecte de l’actual; en color verd ressaltem les novetats o incorporacions de la Junta de PAS a les propostes de la Gerència, i d’aquestes últimes, en color groc, les més controvertides)


Ara, cal que el teu vot ho ratifiqui per tal de què sigui d’aplicació a partir del proper 1 de maig.


dimecres, 13 d’abril del 2016

Comissió Delegada de PAS 8-4-2016

A la reunió de la Comissió Delegada de PAS del Consell de Govern (CDPAS) realitzada el 8 d’abril es van tractar els següents punts:


·        Informe de la presidenta (vicerectora d’Administració)

·         Es lliura una previsió actualitzada del calendari d’accions relatives a la Reforma d’Administració i Gestió de la UB (RAG). En destaquem el següent:

- Aprovació dels Plans d’Ordenació (PO) en els Consell de Govern d’abril (dies 13 i 27), i de juny.

- Aprovació dels “aspectes complementaris” en el Consell de Govern de juliol

·         D’altra banda la presidenta de la Junta de PAS va reclamar la constitució de la Comissió Paritària prevista en el Reglament de personal interí aprovat al desembre.


·        Informar sobre els Plans d’Ordenació (PO): Economia i Empresa i Biologia

La UB informa de la presentació dels 2 PO i en destaquen el “manteniment d’efectius de personal, així com l’increment important de nivells intermitjos que facilitaran la promoció” (veure annex al PO). Aquestes aprovacions són continuació de les 3 que es van realitzar al febrer (Dret, Farmàcia i Dret). A l’igual que vam fer al febrer, els dos* representants del grup de claustrals de PAS CCOO-UB ens vam abstenir en la votació, atès que aquestes propostes no es poden considerar com a un procés tancat i encara hi ha molts aspectes que negociar, i escriure, com ara:

- cal conèixer la resta de PO (de Centre i Àrees transversals, de PAS-F i de PAS-L)

- s’ha concretar i negociar la implementació, així com un calendari

- s’han de negociar les propostes de la Junta sobre nivells i Mapa de llocs 

- cal veure la proposta que Escola de Doctorat, sembla que a l’abril, i com afecta a les Oficines de Màsters

- cal veure quina proposta ens fan per resoldre les problemàtiques de personal FBG que fa tasques de personal de la UB

També vam manifestar que fins el moment encara no hi ha propostes relatives als àmbits de PAS laboral.

Votació*: 4 SI i 2 Abstencions (els PO van ser votats de manera individual)


·        Informar sobre modificació RLT de l’àmbit d’auxiliar de serveis i logístic

La Vicerectora i la directora de RRHH expliquen, vist l’informe positiu del Consell Social, la proposta que realitzen de canvi de règim jurídic, “de funcionari a laboral”, de les places de l’àmbit d’auxiliar de serveis i logístic. Això no inclou 6 places que desenvolupen tasques administratives corresponents a PAS funcionari. En aquest casos proposen que es transformin a “Administratiu/va 2” mantenint el règim jurídic de funcionari.

S’informa que s’accepten dues de les quatre propostes realitzades per la Junta de PAS-F, relatiu a que puguin participar en els concursos el PAS-F que actualment ocupa places de Logístics, de manera definitiva o provisional.

No s’accepten les altres dues peticions de la Junta de PAS-F, la primera fa referència al retorn al seu àmbit del PAS-L que desenvolupa llocs de PAS-F (les 6 places esmentades abans) i la segona demana que es permeti concursar al PAS-F, també al PAS-L, en les vacants produïdes des del 2013 en l’àmbit de Logístics (2 ò 3 places vacants)

No es presenta cap proposta de Pla d’Ordenació dels àmbits que s’han de “laboralitzar”, és a dir “Auxiliar de serveis i logístic i CRAI (Biblioteques)”. Diuen que encara ho estan treballant.

No es presenta cap proposta de “laboralització” relativa al personal de Biblioteques, tot adduint que ho volen presentar conjuntament amb la proposta de Pla d’Ordenació.

CCOO-UB vam demanar, igual que els representants del CE de PAS-L i de la Junta de PAS-F, que es respecti el resultats de la consulta realitzada al desembre i es procedeixi a la laboralització de totes les places afectades en els dos àmbits, i posteriorment, si cal, es faran el canvis en el marc dels Plans d’Ordenació que es presentin.

- Pel que fa a les 6 places d’auxiliars de serveis que es transformen en Administratiu/va 2, considerem que això produeix un canvi substancial en la naturalesa del lloc de treball, i per tant la conseqüència és la creació d’un lloc i un concurs de provisió. S’estan barrejant situacions personal amb les propostes de llocs de treball. Davant d’això demanem:

1- que es concreti per escrit la repercussió en el personal afectat (és a dir, en quines condiciones hi queden, han de concursar?, poden promocionar, etc)

2- que es recavi l’opinió del personal directament afectat

3- que l’Interventor de la UB realitzi un informe sobre la proposta de la Gerència

- La Presidenta de la JPAS va explicar la petició realitzada per tal de permetre concursar alhora al PAS-F i al PAS-L, en les vacants produïdes des del 2013 en l’àmbit de Logístics. Això ve provocat pel fet que aquestes vacants de llocs de treball, de PAS funcionari des del 2013, no han sortit a concurs, a pesar de les reiterades demandes realitzades. Tampoc han tingut oportunitat de participar-hi el PAS laboral. Per tant, la Junta de PAS-F demana que en aquestes 2 o 3 vacants produïdes des del 2013 pugui participar conjuntament el PAS-F (les places actualment són de funcionari) i el PAS-L (aquests per aplicació de l’EBEP). Tanmateix, per fer-ho cal que es convoqui el concurs abans de procedir a canviar de nou el seu règim jurídic. Aquesta convocatòria s’ha de consensuar entre el Comitè de PAS-L i la Junta de PAS-F

CCOO-UB, davant de tota aquesta situació vam demanar que cal continuar negociant i incloure en el canvi de règim jurídic tots els llocs de treball que van ser consultats

- Gerent: proposa un grup de treball, amb presència de l’Interventor, i deixar aquest punt per a la propera CDPAS

- CCOO-UB manifestem que és difícil fer-ho sense la proposta del PO de biblioteques i PO de logístics i aux. serveis, però acceptem la proposta de realitzar un grup de treball

Finalment s’acorda:

1- ajornar aquest punt per a la propera reunió de la Comissió Delegada de PAS (dia 22 d’abril)

2- constituir un grup de treball



* els membres de la Comissió Delegada de PAS presents a la reunió van ser la Vicerectora d’Administració, el Gerent, 1 PDI i 3 PAS (2 del grup de claustrals de CCOO-UB). No van assistir-hi un altre representant del PDI i un de l’alumnat.


dilluns, 7 de març del 2016

Situació RAG (març/2016)


Com saps, en el marc de la Reforma d’Administració i Gestió de la UB (RAG), el Consell de Govern del 15 de febrer va aprovar els 3 primers Plans d’Ordenació (PO), Dret, Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, i Mundet (el detall de la proposta la podeu veure a l’annex dels PO, i altra informació facilitada per la UB en la pàgina “estructures PAS” del blog de CCOO-UB). Resta pendent de conèixer la resta de Centres i Àrees Transversals (de PAS-F i de PAS-L) i la previsió que informa la UB és de tenir-ho tot enllestit al juliol, i procedir a la implementació a partir del curs 2016-17.

Tot i que valorem que hi ha aspectes positius en els PO aprovats (encara que insuficients, hi ha increment de nivells, s’han fet reunions per Centres amb personal afectat, s’ha facilitat a representants sindicals molta més informació que la que hi havia fa uns mesos i, especialment, el compromís de manteniment de plantilla, fixos i interins), encara hi ha molts aspectes que negociar i concretar per escrit. Així mateix cal conèixer la totalitat dels PO per tenir una visió global del conjunt de modificacions de la RAG.

CCOO-UB considerem molt important negociar i concretar el procés de la implementació de les “Reformes”, i establir un calendari d’actuacions. En aquests moments hi ha molta inquietud per la manca de concreció de les funcions a desenvolupar i sobre el procediment d’implementació. Això últim és de la màxima urgència aclarir-ho atès que la reestructuració aprovada per la UB respecte dels Departament pot donar llocs a situacions conflictives entre el PAS i el PDI.

Des de CCOO-UB us detallem a continuació diferents comentaris i exigències sobre l’aprovació i implementació del PO.


Transparència de informació

- CCOO-UB hem demanat que la UB publiqui tota la informació (estructures, descripció de fitxes, etc) per tal de què el personal pugui opinar-hi. Així mateix pensem que és important que tots els treballadors i treballadores participin, aportant els seus coneixements i experiència per definir els processos i les tasques, per tant cal que es treballi en Comissions de personal afectat, no només ser informats. Si hem de parlar de canvis organitzatius, no es pot fer sense comptar amb tot el PAS.


Manteniment de la Plantilla

- Es manté el personal fix i interí. El compromís consta per escrit en els documents i alhora disposem dels llistats de personal actual de cada PO aprovat per poder fer el seguiment.


Model d’estructures i Mapa de llocs de treballs

- Hi ha un model d’Estructures dels Centres que s’utilitza per a la realització de les diferents propostes dels PO. L’aplicació d’aquest Model també suposa un increment del nivells intermedis, si be manté el nivell 17 i incrementa al 27 el nivell del lloc “Administrador/a”, en contra del criteri dels representants sindicals.

- CCOO-UB demanem que els Mapes de llocs de treball siguin negociats amb el Comitè d’Empresa de PAS (els llocs de PAS-L) i amb la Junta de PAS (els llocs de PAS-F), i no estem d’acord en què s’ampliï el ventall retributiu entre els llocs “superiors i inferiors”, per tant un increment dels llocs d’Administrador/a hauria d’implicar la revisió dels llocs inferiors.

D’altra banda el nivell 27 “tècnic A1” implica que no podran accedir-hi personal “gestió A2”, la qual cosa és incoherent amb el fet de què actualment gairebé la meitat d’Administradores són d’aquest subgrup.

- També ens oposem a que no sigui valorada la especificitat de requisits entre llocs idèntics, com ara l’exigència del coneixement de l’anglès en alguns dels llocs de “gestor tècnic”


Efectes de la modificació en els llocs de treball de PAS-F

- Es creen noves unitats (Of. Graus, Of. Masters i Of. Suport Departamental) i noves figures de llocs de treball de PAS-F (gestor tècnic)

- Les Secretaries d’Estudiants i Docència (SED) passen a ser USAD (Unitat de Suport Alumnat i Docència), una per Facultat, i d’aquesta depenen les Oficines de Graus i les Oficines de Masters

- Les Oficines de Graus i les de Masters es crearan per “campus” o Centre i, en alguns casos poden dependre de dos caps d’USAD (cas de Mundet)

- Les Oficines Suport Departamental agruparan el suport dels diferents departaments. Sembla que hi haurà una ORD per cada Facultat. 

- Es “fusionen” Administracions i unitats existents actualment



Funcions i dotacions de plantilla

- Cal una major claredat en explicació de les tasques i funcions (per exemple, on es farà el registre general?)

- Cal saber amb quins criteris es realitza la proposta de llocs de treball amb horari de tarda

- Cal veure la proposta que Escola de Doctorat, sembla que a l’abril, i com afecta a les Oficines de Màsters

- Cal veure quina proposta ens fan per resoldre les problemàtiques de personal FBG que fa tasques de personal de la UB


Implementació

- La proposta actual de la UB ja no planteja fer adscripcions provisionals, però està tot per negociar. Ara es proposa, en el cas del PAS-F, fer-ho per fases, començant pels nivells superiors i continuar cap avall, d’aquesta manera pots incloure al concurs els “buits” produïts per la gent que guanyi places, i alhora aquesta ja no cal que concursin novament, per tant hi haurà menys concursants en la següent fase

- Cal concretar quins casos no anirien a concurs per tenir “identitat funcional”

- Cal valorar també la proposta de la UB de fer una mena de concurset restringit entre “llocs iguals” en els casos que hi hagi més places “antigues” que “noves”

- Cal garantir que es respectaran els “torns horaris” (matí o tarda) actuals del personal.


- Cal negociar un pla de formació per a les necessitats que es derivin per ocupar els nous llocs de treball.

CCOO-UB considerem que el PAS no està disposat a continuar assumint tasques, i augmentant la càrrega de treball, sense el reconeixement i valoració necessàries. En aquest sentit hem demanat a la UB que informi a tot el personal (PAS i PDI), que sense implementació, i efectes econòmics, no hi haurà tampoc l’aplicació dels PO.


Clàusules “d’actualització”
- Demanem, quan estigui aprovats tots els PO, la revisió global de tota la RAG per veure la coherència i, si cal, fer les adaptacions adients a tots els PO aprovats anteriorment

- Cal fer una valoració de la implementació i dotació de personal al cap d’un temps, per exemple als 6 mesos

En conclusió, veieu que hi ha encara molts temes a negociar i esperem que en els propers mesos tot es vagi concretant i tancant en positiu, però avui encara hi ha massa incògnites i temes a negociar per poder fer una valoració global.

dijous, 18 de febrer del 2016

Comissió Delegada de PAS 8-2-2016


A la reunió de la Comissió Delegada de PAS del Consell de Govern (CDPAS) realitzada el 8 de febrer es van tractar els següents punts


·        Informe de la presidenta (vicerectora d’Administració)

La Presidenta informa que a finals de desembre es va publicar la convocatòria de les oposicions de promoció de PAS-F en torn restringit: 15 tècnics (A1) i 30 gestió (A2). També es va informar en el mes de març està previst convocar 70 places administratives (C1)


·        Informar sobre els Plans d’Ordenació: Dret, Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, i Mundet

La UB informa de la presentació dels 3 PO (Dret, Farmàcia i Dret) i en destaquen el “manteniment d’efectius de personal, així com l’increment important de nivells intermitjos que facilitaran la promoció” (veure annex al PO), i que està previst aprovar la resta de PO fins el mes de juny o juliol. El Gerent també destaca que “es creen noves figures per donar respostes a necessitats,...”. Per últim ens informen que està previst treballar en paral·lel en la provisió de llocs de treball del PAS-F.
Tot i que valorem com a un pas important les propostes dels PO que es presenten (increment de nivells, reunions per Centres, informació facilitada i manteniment de plantilla, fixos i interins), els dos* representants del grup de claustrals de PAS CCOO-UB ens vam abstenir en la votació atès que  aquestes propostes no es poden considerar com a un procés tancat i encara hi ha molts aspectes que negociar, i escriure, com ara:

- cal conèixer la resta de PO (de Centre i Àrees transversals, de PAS-F i de PAS-L)

- s’ha concretar i negociar la implementació, així com un calendari

- s’han de negociar les propostes de la Junta sobre nivells i Mapa de llocs 

- cal veure la proposta que Escola de Doctorat, sembla que a l’abril, i com afecta a les Oficines de Màsters

- cal veure quina proposta ens fan per resoldre les problemàtiques de personal FBG que fa tasques de personal de la UB

En definitiva esperem que en els propers mesos tot es vagi concretant i tancant en positiu, però avui encara hi ha massa incògnites i temes a negociar

Votació*: 4 SI i 2 Abstencions (els PO van ser votats de manera individual)


·        Informar sobre catalogació dels llocs de treball de l’àmbit d’auxiliars de serveis i logístics

Atès el resultat de la consulta realitzada en el mes de desembre, la UB fa una proposta d’informe per demanar al Consell Social autorització per a procedir a “laboralitzar” les places de l’àmbit d’auxiliars de serveis i logístics. Respecte de les places del CRAI diuen que es portarà al Consell de Govern conjuntament amb el Pla d’Ordenació de l’Àrea i es durà a terme un estudi de les places de l’àmbit CRAI en el seu conjunt.

CCOO-UB vam demanar la retirada del punt de l’ordre del dia, atès que el redactat presentat no ha estat negociat amb el Comitè d’Empresa de PAS-L i la Junta de PAS-F. Es va presentar un dijous, per aprovar-ho el dilluns.

La presidenta de la Comissió no accepta la proposta d’ajornar la discussió d’aquest punt i es passa a votar, amb el següent resultat:
Votació*: 4 SI i 2 NO



* els membres de la Comissió Delegada de PAS presents a la reunió van ser la Vicerectora d’Administració, el Gerent, 1 PDI i 3 PAS (2 del grup de claustrals de CCOO-UB). No van assistir-hi un altre representant del PDI i un de l’alumnat.

dijous, 21 de gener del 2016

Convocatòria d'oposicions per l'escala administrativa (subgrup C1)

La UB ha realitzat la convocatòria d’oposicions en torn restringit per a promoció a l’escala tècnica d’administració (subgrup A1) i a l’escala de gestió (subgrup A2). Així mateix, com et vam informar amb el resum de la Comissió Delegada de PAS 4-12-2015 per aquest any 2016 hi ha prevista la convocatòria per a l’escala Administrativa (subgrup C1).

El fet de què aquestes últimes encara no hagin estat convocades és degut a que es va fer una ampliació del nombre de places, passant de les 25 previstes al 2015 a 70 (aproximadament el 50% del nombre de personal auxiliar administratiu fix). Aquesta ampliació requeria la aprovació del Pressupost de la UB pel 2016, la qual cosa ja s’ha realitzat.


Per tant la previsió es que es procedeixi a la seva convocatòria en aquest primer trimestre de l’any (en aquests moments està en procés de negociació amb la Junta de PAS)

dilluns, 18 de gener del 2016

Documents RAG

Al llarg de l’any 2015 la UB va anar lliurant diferents documents relatius a la Reforma de les Estructures Administratives i de Gestió (RAG), i dels quals us hem informat en diferents escrits i “entrades” al nostre blog, amb l’etiqueta “Estructures UB”.

Ara, i per que tingueu d’una manera àgil al vostre abast la informació i documentació més rellevant, hem creat la pàgina “Estructures PAS” que estarà sempre disponible i actualitzada.

Entre d’altres informacions hi pots trobar:

- Marc General RAG

- Acords sobre les Estructures Acadèmiques i d’Organització Administrativa

- Procediments de dimensionament

- Projecte RAG

- Implementació i marc de referència RLT

- Estructures del nou model organitzatiu