dimecres, 26 de novembre del 2014

Presentat l’avantprojecte de reforma d’estructures acadèmiques i d’organització administrativa de la UB

Al Consell de Govern del dia 25 de novembre l’equip de govern de la UB ha fet la presentació de l’avantprojecte de “reforma d’estructures de la UB”. Aquest incorpora diferents esmenes respecte de l’esborrany de la darrera “Proposta”, es suposa que a partir de les aportacions de membres de la comunitat universitària, incloses algunes referides als diferents comunicats realitzats des de CCOO, com a Secció Sindical o com a grup de claustrals  DEFENSEM LA P(UB)BLICA PAS-CCOOUB, però hem d’aclarir que aquestes no han estat pactades amb la nostra Secció Sindical ni pressuposen la nostra valoració al document presentat.

També t’informem que un grup de claustrals i direccions de centres i departaments ens ha demanat que us fem arribar a tot el personal un comunicat, que podeu llegir més avall.

Documents i enllaços d’interès:

Avantprojectede reforma d’estructures acadèmiques i d’organització administrativa de la UB   
  

 

 Valoració de CCOO a l’esborrany presentat, juliol/2014 

4 comentaris:

  1. Gràcies per la informació. M'agradaria saber com quedarà el suport administratiu de Departament.

    ResponElimina
  2. Això és fonamental, és precisament unes de les qüestions imprescindibles que necessita saber el PAS per poder analitzar acuradament la proposta. Cal conèixer la proposta concreta de com quedaran les estructures administratives. Continuarem insistint.

    ResponElimina
  3. A la nova estructura departamental es preveu practicament zero càrrega de treball de gestió de recerca -aquesta passaria a les noves estructures d' 'Instituts de recerca' amb la qual cosa haurà una petita gestió interna 'front office' i una gran gestió externa 'back office' altament especialitzada per donar-los suport altmente qualificat- i mantenir la càrrega de gestió de docènt on es pot preveure que es mantingui una petita gestió 'front office' a professorat assignat al departament i al alumnat relacionat amb la formació que imparteix aquest i una gestió externa 'back office' altament especialitzada per donar a les diferents estructures departamentals un suport altament qualificat administratiu, etc. Serà aquetst sistema d'organització, un sistema eficient i d'excelent? Es podria eliminar la gestió 'front office' i que fos tota 'back office'? On s'haurien d'ubicar aquestes noves unitats de gestió? Una per campus, per centre, per facultat, ...?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies pels teus comentaris, i les reflexions que planteges són molt interessant, i és necessari saber les conseqüències d'una u altre opció. Per tant la proposta que ha publicat la UB necessita aclarir i ampliar la informació. En aquest sentit, els hi enviarem la teva opinió.

      Elimina