A la reunió del
Consell de Govern de la UB prevista per al 13 de juliol, es porta a aprovació
una “modificació de la RLT de PAS funcionari i laboral” amb l’excusa
d’una pretesa regularització de les
retribucions en llocs de treball o complements i gratificacions no
contemplats a l’RLT del PAS vigent, i que es corresponen amb les que l’any 2015
ja es van pretendre “regularitzar” però que finalment es
van aturar en el Consell de Govern de
l’11 de febrer.
Posteriorment, el 14
d’abril, els informes de la pròpia Assessoria
Jurídica i de l’interventor de la UB
van posar de manifest la seva manifesta il·legalitat. A tall d’exemple a l’informe
del cap de l’Oficina de Control Intern (Interventor), s’afirma:
Pàgina 7: “... podem concloure
que ens trobem, de forma generalitzada, davant d’una situació de mancança de
motivació i de competència (...) Aquets aspectes poden ser causa de
nul·litat de l’acte”
Les casuístiques,
així com l’origen de cada cas, són diferents, però en totes hi manca una
motivació justificada, i no és acceptable que la UB és limiti a “regularitzar”
les “seves actuacions” sense donar explicacions a tothom. Fins i tot en la
seva explicació de “criteris” per portar a aprovació la modificació de la RLT
al juliol/2016 es diu, parlant del futur:
“Una vegada totes les
situacions estiguin en la seva posició formalment correcte procedir a analitzar
si els criteris d’oportunitat existents en el seu moment continuen vigents
en l’actualitat.”
És a dir, tot el contrari del que són criteris per a
modificar una RLT, doncs aquestes no s’han de realitzar en funció de les
persones, sinó que s’han de fer segons la valoració dels llocs de treball.
CCOO considerem
inacceptable que la UB pretengui “regularitzar” aquestes situacions aprovant una RLT “ad hoc”, és a dir,
amb una modificació “a mida” dels llocs de treball, la qual cosa és del tot il·legal. La modificació de la RLT s’ha
de fer amb motivació, amb criteris coneguts i acreditats (noves funcions o
competències, canvis d’Estructura, etc.)
Alhora, hi ha moltes
places que, no per casualitat, es troben afectades per la Sentència
de nul·litat de Comissions de serveis de la UB, incloses les de via de fet,
com vam explicar al nostre
informe de 23 de maig de 2016. L’esmentada Sentència declara nuls els nomenaments efectuats per la UB i insta
al cessament
immediat, inclosos els que s'han donat per la via
de fet. Així mateix l’imposa el
pagament de costes.
En definitiva, amb
aquesta aprovació es tracta de donar
aparença de legalitat a un acció que és clarament il·legal, per la qual
cosa és un frau, i es fa de manera
premeditada, per tant possiblement se’n derivin responsabilitats penals per prevaricació, la qual cosa pot
comportar l’assumpció de responsabilitat personals de qui, de manera personal o
col·legiada, aprovi aquestes mesures il·legals, i que, en molts casos, tenen
com a únic fi consolidar els pagaments
irregulars que es venen realitzant des de fa molts any.
L’equip de govern
actual és el responsable de les irregularitats comeses, fossin heretades o
seves pròpies, tant pel que fa al motiu de l’encàrrec o pagament, com pel que
fa als imports atorgats, i ha de procedir a regularitzar, amb criteris
objectius, cadascuna d’aquestes “situacions”.
Per tot això, els
representants del grup de claustrals DEFENSEM LA P(UB)LICA PAS-CCOO votarem en
contra en les diferents òrgans col·legiats a on es presenti per aprovar o
informar, com ara el Consell de Govern, el Consell Social i les diferents
Comissions delegades.
Així mateix demanem que es realitzin votacions
nominals per tal d’identificar, davant de possibles requeriments
judicials (com en d’altres casos han requerit els Tribunals), d’entre
l’anonimat de l’òrgan col·legiat, les persones que efectivament van donar
suport a la mesura il·legal.
En cas de que no
s’accepti la votació nominal, recomanem als
membres dels diferents òrgans de govern que estiguin en contra d’aquestes
aprovacions, que facin constar en acta
el seu vot negatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada